It’s showtime! Indul hamarosan indul az év legfontosabb amerikai tévés programja a focibajnokság döntője, a Super Bowl. Az esemény az elmúlt években újabb és újabb nézettségi rekordokat döntött, és már csak ezért is meghatározó a reklámpiac szempontjából. Na meg az sem elhanyagolható, hogy több vállalat is ekkor kezdi meg éves kampányát. (Bár feltett szándékom, de azért nem ígérem biztosra, hogy végigtolom a meccs végéig. Mindenestre a félidőig élőben megy a mérkőzés reklámjainak közvetítése. A következő napokban pedig biztos, hogy lesznek posztok a Super Bowl kapcsán.)
Élő
0:05-kor miután Ray Lewis nyújtógyakorlatait megnézhettük, egy nagyon pre-reklámblok látható. Grammy díjátadó, film, pizzareklám, NFL Play szpotokkal. De ez még nem az amire várok :)
0:10 Elindul a felvezető műsorban a csapatok bemutatása, elsőként a Ravens jön. Látványosan rohannak be a gyepre a főként fekete fiúk (ala Vitár Robi bá'). Majd a 49-esek is befutnak. (Itt is sok a fekete fiú).
0:14 újabb reklámszpot
Pizza Hut, Maybellin, AT&T 4G, Loreal, Hyundai, Saját műsorok promója (ezekből többet is láthattunk az elmúlt hetekben)
0:18
Iskolások énekelnek fuvolaszó kíséretében. Majd egy afroamerikai nő is besegít nekik.
0:22
Tisztelgünk Amerika nagysága előtt, zászlókkal, és A. Kay-jel, aki magát kíséri zongorán. Közben természetesen amerikai katonai kolóniákra kapcsolnak Közel-Kelet-szerte, amit elégedett felhördüléssel nyugtáz a publikum. (Érdekes interpretációja volt a himnusznak, a magyar nemzeti zeneszám hasonló előadása esetén a művészt néhányan már internálták volna.)
0:25 Elkezdődött!
Első pre-reklám
Z Word film beharangozó (Brad Pitt)
Century 21 szpot
Gyorsétterem reklám McDonald's All America
2 Broke Girls szpot (CBS promo)
CBS Sports promó
0:30
Pénzfeldobás megvolt jöhetnek ismét a reklámok
Hyundai
0:32
Kick off
0:37
A 49ers sikertelen támadása után a Ravensnek megvan az első 1st down, majd gyorsan a RZ-ba jutnak. Itt mindjárt pont, után pedig reklám lesz :)
TD, Xtra point, jöjjön a reklámblokk.
0:42
Itt az AB sörreklámja, a Black Crown (többet vártam), az M&M legalább jó csajokat szedett össze, bár elég bárgyú a film.
Az Audi viszont nekem bejön (lásd a filmet lentebb).
Kirúgás után térdelés, így jöhet az újabb blokk.
Hyundai
Majd egy szokásosan szexista GoDaddy.com (felejtős)
Doritos - idén kecskével (korábban a kutyákat preferálták), viccesnek szánt, de engem annyira nem győzött meg, láttunk már tőlük sokkal jobbat is.
0:47
Valószínűleg nem a gyengébb reklámok miatt, de pipák a fiúk, így egy kis kakasokodás is volt. Meglett a 49ers első 1st down-ja is.
0:52
A 49ers is a RZ-ba ért. Lesz itt reklám mindjárt. FG lett.
0:55
Pepsi Next Party - kicsit vicces, miután nem először látom, azt kell mondjam, elsőre jobb volt.
Best Buy szintén humorral próbál operálni, so-so.
Második Black Crown - ez már jobb volt, de maradok a csah söröknél :)
CBS saját promó: Big Bang Theory
Kirúgás, reklám
filmreklám OZ
Coca-Cola: már bocsánat, de idén sem szarral gurigáztak, és nem annyire negédes, mint ami időnként jellemzi őket (legalábbis elsőre)
Oreo vicces pilótakeksz reklám
1:07
Megállították a Ravenst jöjjenek a reklámok
Film - XXX következő része - Fast and furious (Universal)
Toyota - a viccesek közül a jobbak közé tenném
CBS saját promó
Punt
Mennek a passzok és az option playek is a SF-nak. Ha nem lesz turnover, akkor mindjárt újabb pont és reklámblok lesz.
Így legyen ötösöm a lottón. Jött egy fumble, de reklám is, amíg videóbíróznak.
Második Doritos klipp. Kicsit meleg a történet, de jobb mint a kecskés.
CK alsógatya-reklám - kedveznek kicsit a női nézőknek is.
Cars.com - ez is vicces, illetve inkább azt mondanám, hogy ez tényleg vicces (bár igazábül csak egyszer)
CBS saját promó
1:21
5 yardon belül a Ravens, készülök a következő reklámblokkra. TD, Xtra point. 14-3, reklám.
Bud Light - Woodoo - vicces, de ez is elég egyszerhasználatos, már csak a csapatok miatt is.
GoDaddy.com - ezúttal nem a szexre korlátozódik a domainregisztrátor szpotja
CBS promó
Kirúgás, reklám
Filmbemutató - Star Trek (Paramount)
Tejreklám - vicces, nekem tetszik
Hyundai - dolgok hátulról, ez is jó
CBS promó Surviver
Hoppá, megvan az első pick6 (nem dobozossörből) :)
A 49ers játékosoknál kicsit elgurult a gyógyszer, kisebb lökdösődés alakult ki, repkedtek a zászlók, sőt, miután a bírónál már nem volt sárga, a sapiját is eldobta. Kaepernik helyett én is dobhattam volna. Viccces volt, hogy a Ravens falembere felkapta a nála 50 kg-val könnyebb bírót :)
Ha ez így folytatódik, nagyon pipa lesz azoknak a cégeknek a marketingese (meg valszeg a board), akik a negyedik negyedre vettek szpotot, erősen vissza fog esni a nézettség.
1:35
Fake FG kísérlet. Na ilyen sincs túl sok a SB-on. Nem jött be. Reklám.
Volkswage Get Happy (lásd lent) vicces
CBS Golden Boy sorozat promó
NFL Evolution reklám
1:41
Az SF gyorsan megállt, reklám.
Jön a második Coke reklám (pedig korábban csak egy volt beharangozva) CokeChase - jó, nálam ül
Subway - RG3 miatt biztos eszik, de nálam ez a reklám nem nyert
Punt, dulakodás, reklám. Vagy mégsem, folytatódik a játék.
Taco Bell - nagyot ütött :)
Skechers reklám is jó
Bridgestone - nem sokat tököltek betették Rice Detroit elleni 4/29-esét. Brandépítés? Gratulálok, adtátok volna ide a szopt árát. :)
1:48
Megvan a Super Bowl TD-je, lesz mit ismételgetni. Örülök, hogy a CBS-t nézem, Faragó Ricsi biztos most élvezett el. Én meg frankón lemaradtam arról a szpotról, amit lenyomtak. Mondjuk nagyon érik, hogy ezt a meccset (én sem nézem élőben végig, így lesz még néhány a második félidőben, amelyiket nem látok...)
1:53
49ers a RZ-ban. Reklám
NFL Evolution
1:57
Nagy lehetőséget szalasztott el a 49ers, 21-6 az állás a szünetben.
Lássuk az utolsó szpotot, aztán alvás :)
CBS saját promó, majd nagyon vicces lokális reklámok jönnek. Így jár, aki streamen nézi a Super Bowl-t.
Rövid félidei elemzés: a focit nyomja Dan Marino, a rekámot meg én:
1. Taco Bell
2. Audi
3. Coca-Cola (CokeChase)
Beyonce előtt még egy jó kis pörgős Pepsi szpot. Kezdődhet a koncert. Folytatás holnap :)
Háttér
A hirdető cégek, az eseményre igen komoly büdzsét különítenek el, két okból is. Egyrészt mindenki megpróbál szuper reklámszpotot összeállítani, nem sajnálva a kreatívok óradíját, a ha kell, a drága technikai megoldásokat, na meg egy-egy sztár gázsiját. Mindez nem azt jelenti persze, hogy csak A-listás csillagokkal érdemes belevágni, vagy ha nincs világhírű rendező és/vagy Oscart nyert technikai stáb mögötted, akkor feleslegesen dobtad ki a pénzed. Időnként egy-egy ötlet sokkal többet ér, más kérdés, hogy azért ezeket is nagyon profi módon kell prezentálni. A büdzsé másik igen fontos eleme a médiavásárlás, melynek ára a nézettséggel együtt kúszott az egekbe az elmúlt években. Ugyan az idei döntő kapcsán az előrejelzések óvatosak, és azt mondják a szakértők, hogy nem várnak új rekordot, szerintük csak a harmadik legnézettebb döntőt fogjuk látni, a szpotok sugárzási díja nem csökkent, sőt. A CBS, melyen az amerikai nézők a meccset láthatják a 30 másodperces szpotokért nagyjából 3,7-3,8 millió dollárt számlázott a hirdetőknek, legalábbis az adage.com című szaklap ilyen információkhoz jutott a reklámozó cégektől.
Mi lesz ma éjszaka?
Reklám, reklám, reklám. Néhány csapnivaló, és sok-sok jó.
Foci, foci, foci. Na nem az a fetrengős, szimulálós európai, hanem kőkemény amerikai fajta.
Lesz Alicia Key, aki az amerikai himnuszt énekli a meccs elején.
És lesz szokásos szuperkoncert a félidőben. Ennek kapcsán mondjuk sok a fanyalgás, hogy Beyonce, azért mégsem Stones, Madonna, esetleg Prince vagy Paul McCartney. De idén ez van, ezt kell szeretni. Vagy ha mégsem, akkor nevetni a dolgon.
Apropó reklámok
Idén is sokan hirdetnek, igaz a szokásos cégek újra itt vannak. Így például most is több szpottal jelentkezik "az amerikai sörgyár" (ami ugye ma már félig belga), az Anheuser-Busch InBev lesznek reklámok a szokásos termékeknek (Bud, Bud Light), de most mutatják be az európai partnertől kapott Beck's márkát, és egy új albrandet is, a Black Crown-t, mely egy magasabb alkoholtartalmú barnasör. (3 60mp szpot és 3 30mp-es szpotot vettek a hírek szerint.)
Egy 60 mp-es szpottal jelentkezik az Audi, míg fél perc erejéig szórakoztat minket az Axe.
Szintén egy-egy szpot erejéig láthatjuk a Best Buy, a Calvin Klein, a Cars.com, Chrysler és a Coca-Cola, Century 21 reklámjait.
Két szpotot mutat be a Doritos (a Pepsihez tartozó chipszmárka). Ugyan néhány helyen tutira mondták, hogy milyen reklám lesz, én is találtam többet, a cég azonban váltig állítja, hogy majd idén is egy verseny alapján született meg, és csak a végén derül ki.
Egyszer jelentkezik az E-Trade, a Gildan Activewear, kétszer a GoDaddy.com és a Hyundai, majd ismét egy szpot lesz a Kia, a Lincoln, M&M's, Mercedes-Benz, Milk Processor Education Program, Mio (Kraft Foods), Oreo, és a Paramount jóvoltából.
Két szpotot vett a Pepsi, amely régi szereplő.
Majd ismét egy-egy szpottal jön majd a RIM, a Samsung (igaz 90 mp-es!), a Skechers, a SodaStream International, a Speed Stick, a Subway, a Taco Bell, a Tide, a Toyota, a Universal Pictures és a Volkswagen is.
Utolsó kommentek